Színkirálynő történetének megismerése közben különböző érzelmeket él át az olvasó, izgalmakat, félelmeket, kedvességet, hálát, a dolgok más oldalról való megközelítését. Színezés közben anya, apa, vagy éppen a pedagógus számára jó beszélgetésre ad lehetőséget a könyv, miközben gazdagodik a szókincse. Hiszen figyelünk a gyerekek testi, szellemi érettségére irányul, és ugyanakkor az érzelmek ugyanolyan fontos szerepet játszanak a teljes, kiegyensúlyozott élethez. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen kisgyermekünk, kell ezzel a területtel is foglalkoznunk. Ezek kifejezése, megfogalmazása segít a mindennapokban való eligazodásban.
Ilyen és hasonló kérdéseket tudunk megbeszélni színezés közben:
- Vajon szomorú Színkirálynő? Te mostanában voltál szomorú?
- Az emberek boldogok voltak?
- Mit érezhettek az emberek, amikor arra gondoltak, amikor még minden csupa színes volt?
- Anna és Bence szerintetek milyen volt? Odamertek menni a Színkirálynőhöz? Voltál olyan
- helyzetben, amikor féltél valamitől?
- Mivel adtak esélyt, hogy megváltoztassák az eddigi színtelenséget?
- Az emberek vágytak a változásra? Mit érezhettek miután minden megváltozott?
Néhány kérdés, aminek a megválaszolása közben saját kis világukat is kifejezhetik a gyerekek,
közben közelednek egymáshoz gyermek és a vele foglalkozó felnőtt.
Kellemes kikapcsolódást kívánok!
Kollár Zsuzsanna
Óvodapedagógus
kiadás éve: 2025
puhatáblás
oldalszám: 36 o